Hoe werkt het
Hoe werkt het?
Wij maken onderscheid tussen twee klanten: de opdrachtgever en de specialist. Beiden zullen tijdens dit traject verenigd worden, maar wat gaat daaraan vooraf?
Opdrachtgever
Als opdrachtgever zoek je wellicht de perfecte kandidaat voor je vacature. Door de onderstaande stappen, krijg je een duidelijk overzicht over hoe jouw belangen en wensen worden behartigd tijdens dit traject.
Specialist
Altijd al eens willen weten hoe detachering werkt? Wat wij van jou en jij van ons kan verwachten? Door de onderstaande stappen zorgen wij voor de ideale functie voor jou!
Wil je meer informatie over onze werkwijze?
Plaatsen van een vacature
1 / 6
Het vinden van de ideale kandidaat begint met een intakegesprek en het aanleveren van de juiste informatie. Via het formulier Vacature plaatsen vragen we informatie over de aard van de opdracht en de gewenste kandidaat. Tevens is hier ook de mogelijkheid om een opdrachtomschrijving in te leveren.
Alles is mogelijk: van tijdelijk tot vast, van 8 uur tot 40 uur per week en van educatie tot beveiliging.
Verdiepende uitvraag
2 / 6
Wanneer wij de aanvraag ontvangen, nemen we zo snel mogelijk contact op. Het kan zijn dat alles duidelijk is en wij een opdrachtbevestiging sturen en meteen aan de slag gaan! Tevens is het mogelijk dat wij nog iets meer informatie vereisen. Wij zullen in dit geval telefonisch contact opnemen.
Aanleveren van kandidaten
3 / 6
Nu begint het harde werk voor ons! Wij gaan vrijblijvend op zoek naar de ideale kandidaat die past binnen de functieomschrijving die ons is aangeleverd. Vanuit ons uitgebreidde netwerk van meer dan 250 specialisten selecteren wij +/- drie kandidaten die aan het profiel voldoen om deze voor te leggen aan de opdrachtgever. Zelfs met spoedopdrachten kunnen wij binnen enkele dagen kandidaten aanleveren.
De kandidaten die wij voorleggen:
- Zijn allemaal vooraf op gesprek geweest, waardoor wij een beeld kunnen geven van de kwaliteiten en persoonlijkheid
- Zijn geïnformeerd en geïnteresseerd in de functie
- Worden aangeleverd met een beschrijving, C.V. en kostenindicatie
- Zijn op referenties gecontroleerd
Selectie en het sollicitatiegesprek
4 / 6
Een groot voordeel is dat de opdrachtgever nu niet meer tientallen tot honderden C.V.’s hoeft door te spitten. Dat werk nemen wij van jou over! Wel vragen we de opdrachtgever naar de +/- drie aangeleverde C.V.’s te kijken. De opdrachtgever mag vervolgens zelf beslissen of hij de kandidaten alsnog op gesprek wilt hebben.
- Bevalt de kandidaat? Mooi om te horen! Tijd voor de volgende stap.
- Is het profiel van de kandidaat niet wat je zoekt? Of ben je nog aan het twijfelen? Dan gaan wij uiteraard verder zoeken!
- Is de functie al gevuld? Jammer, maar geen probleem! Laat het ons wel even weten.
De ideale kandidaat gevonden!
5 / 6
Altijd fantastisch om te horen als een opdracht gevuld wordt! Wij nemen al het juridische en administratieve werk dat er bij komt kijken uit handen van de opdrachtgever, zoals het opstellen van de contracten tussen enerzijds het museum en anderzijds de kandidaat. Wij facturen de opdrachtgever op maandbasis waarbij naast de gemaakt uren ook andere zaken als bijvoorbeeld reiskosten worden meegenomen.
Mocht de kandidaat achteraf toch niet bevallen of mocht er iets tussen komen? Geen probleem! Wij gaan dan weer hard op zoek naar een vervanger.
En nu verder…
6 / 6
Er zijn enkele mogelijkheden als opdrachtgever met betrekking tot de detachering:
- Tarieven worden berekend op uurbasis. Het is ook mogelijk om een lumpsum projecttarief af te spreken indien het werk daarvoor in aanmerking komt.
- Verlenging van een detacheringscontract is altijd mogelijk. Hierbij ontstaat de mogelijkheid om het aantal uren of de arbeidsvoorwaarden te veranderen.
- De klant heeft altijd de mogelijkheid om de gedetacheerde medewerker in dienst te nemen.
- Indien een museum een medewerker in loondienst wilt aannemen, kan het museum ons ook een werving & selectie opdracht geven.
Inschrijven als specialist
1 / 6
Allereerst laat je ons weten dat je graag deel wilt uitmaken van Museumspecialisten. Dit kan gemakkelijk via ons inschrijfformulier. Vul alle gegevens in en vergeet niet je C.V. toe te voegen. Na het inschrijven ontvang je van ons je persoonlijke inloggegevens voor Museumspecialisten.nl. Hierdoor kan je altijd kijken of er weer nieuwe vacatures zijn!
Kennismakingsgesprek voor een duidelijk beeld
2 / 6
Na ontvangst van je inschrijving verwerken wij je gegevens in ons systeem. Een van onze medewerkers zal zo snel mogelijk contact met je opnemen voor een afspraak. Wij zien onze specialisten graag even persoonlijk om zo een goed beeld te krijgen van hun wensen en kwaliteiten.
Geduld is een belangrijke eigenschap
3 / 6
Uiteraard willen wij je graag meteen ergens plaatsen, maar dit kunnen wij helaas niet beloven. Dit hangt af van de vraag die wij van onze opdrachtgevers krijgen. Houd onze website in de gaten voor het laatste aanbod!
Een opdracht!
4 / 6
Bij het ontvangen van een opdracht, plaatsen we de omschrijving op de opdrachtpagina zodat onze specialisten er zelf op kunnen reageren. Vervolgens gaan wij ook zelf op zoek naar de meest geschikte kandidaten. Mocht jij daar ook een van zijn, dan nemen wij contact met je op!
En dan begint de keuzestress
5 / 6
De keuze is aan jou, wil je de opdracht of toch liever niet? Ben je geïnteresseerd, dan sturen wij je C.V., je wensen en je tarief door naar onze opdrachtgever en dan is het afwachten! De opdrachtgever besluit vervolgens of zij je op gesprek willen en/of je willen aannemen.
Aangenomen, van harte gefeliciteerd!
6 / 6
Wij zullen al het juridische en administratieve werk voor je regelen. Elke maand zul je bij ons je ondertekende uren en reiskosten moeten indienen en wij zorgen dat je betaald wordt. Je kunt bij ons werken op contractbasis of als ZZP’er. Ook maken wij het voor de opdrachtgever mogelijk om jou uiteindelijk vast in dienst te nemen.